Někdy se to tak stane... životní situace se změní a rodina nemá možnost účastnit se pravidelné prezenční výuky. 
Byla by přece škoda, kdyby školáci přišli o kvalitní vzdělávání v češtině.

Pro tyto výjimečné situace jsme vytvořili v naší České škole bez hranic koncepci individuální výuky.
Naše koncepce je vhodná pro děti, které naši školu již znají a vyučující dítěte je s dočasným přestupem na individuální plán srozuměn.

Výukový plán se řídí časově-tematickým plánem České školy bez hranic Rhein-Main, který žák počátkem pololetí obdrží od vyučujícího své skupiny. Pokud to technická situace a možnosti žáka i školy dovolí, je možné se vybraných hodin účastnit navíc distančně. 

  • 4x povinná sobotní účast ve výuce – rozvržená průběžně do pěti měsíců (volba termínu podle vlastních možností a dohody s vyučujícím). Z toho u dvou termínů možnost písemné práce, která se stane součástí hodnocení.
  • 3x možnost telefonické konzultace (vždy max. 30 minut) s vyučujícím – realizace skrz různé komunikační platformy jako je WhatsApp, Messenger, aj. Záleží na individuálních možnostech a potřebách a po dohodě s vyučujícím.
  • 5x odevzdaný písemný domácí úkol v předem dohodnutém termínu.
  • 2x odevzdání písemného referátu do čtenářského deníku v předem dohodnutém termínu.
  • U dětí mladšího školního věku 1x odevzdání referátu s vlastivědným tématem (konkrétní zadán žák obdrží od vyučujícího)
  • U dětí na 2. stupni 1x odevzdání referátu se zeměpisným tématem1x odevzdání referátu s dějepisným tématem (konkrétní zadání žák obdrží od vyučujících) v předem dohodnutém termínu.
Individuální plán dítě plní v domácím prostředí.

Vyučující odešle po každé výukové sobotě mail s přehledem probrané látky a zadáním úkolu (stejná praxe jak u pravidelné výuky v případě absencí).

Žák přistupuje k samostudiu aktivně a zodpovědně, práci si rozvrhne průběžně v souladu s časově-tematickým plánem. V rámci prezenční účasti na výukové sobotě se žák dohodne s vyučujícím na úkolech a podobě nastávajícího cyklu samostudia.

Termín písemných prací je závazný (po domluvě s vyučujícím), v případě nedodržení termínu bude klasifikováno jako nesplněno.

Žák pracuje samostatně, odevzdává domácí úkoly a referáty v termínu.
Předpokládá se jak aktivní a svědomitý přístup žáka ke studiu, tak pravidelná domácí příprava.

V případě jakýchkoliv dotazů se žák obrací na vyučujícího během sobotní účasti na výuce nebo během dálkových konzultací.

V rámci individuální výuky žák neobdrží klasické osvědčení, po absolvování příslušného pololetí mu budou vystaveny tabulky kompetencí a zjednodušené slovní hodnocení.